نصب منبع انبساط باز

نصب منبع انبساط باز در سراسر تهران

تعمیر و نصب منبع انبساط باز و بسته /لوله کشی پمپ آب موتورخانه /لوله کشی آب رفت و برگشت موتورخانه/نصب منبع تحت فشار /ساخت و نصب منبع الومینیومی/نصب پمپ /تعمیر پمپ/تشخیص ترکیدگی بدون ضریب خطا/ نصب منبع انبساط باز /

تعمیر منبع انبساط معمولا زمانی که سوراخ میشود صورت میگیرد که در اکثر مواقع باید منبع جدیدی جایگزین کرد .

انسداد لوله های برگشت آب منبع انبساط باز باعث کاهش راندمان  گرمایش موتورخانه و سرد شدن همه یا تعدادی از رادیاتور ها میشود که باعث فشار آوردن بیشتر میشود و نتیجه آن‌ترکیدگی لوله های آب یا حتی دیگ موتورخانه میشود.

محل نصب منبع انبساط باز

منبع انبساط در صورتی که پمپ در مسیر رفت باشد در “خط مکش پمپ” و در صورتی که پمپ در خط برگشت قرار گرفته باشد” پس از پمپ” نصب میشود.

اگر منبع را پس از پمپ در مسیر رفت و تو مسیر مکش پمپ در مسیر برگشت آب نصب شود(نصب اشتباه)،باعث میشه آب زیادی در مسیر منبع گردش داشته باشد ، دبی آب کم میشود و نیروی کمتری به سیستم گرمایشی که رادیاتور یا گرمایش از کف است وارد میشود و از گرمای آنها کاسته میشود . این‌اتفاق باعث میشود ما تصور کنیم  پمپ خراب شده است و هزینه های زیاد و بدون ثمری صرف کنیم.

تشخیص مشکل و خرابی سیستم لوله کشی اولین‌ کار یک تنکسین میباشد که ما بهترین افراد را در این زمینه در اختیار داریم.

تفاوت منبع انبساط باز و منبع انبساط بسته

منبع انبساط باز ، 3 سوراخ برای ورودی و خروجی  آب دارد. رفت و برگشت منبع  به لوله های رفت و برگشت آب متصل میشود ومیزان آب انبساط کنترل میکنند ، پرکن انبساط برای  فلوتر  یا شناور میباشد که مواقع کمبود آب  کار میکند .

میزان حجم منبع انبساط به  اندازه و تعداد دیگ ها ، حجم موتورخانه، تعداد واحد های استفاده کننده و  متراژ ساختمان بستگی دارد که بین 80 تا 200 لیتر تعبیه میشود.

البته در ساختمان های بزرگ از منبع انبساط با حجم های بیشتر نیز  استفاده میشود.

نکته مورد توجه که اکثرا رعایت نمیکنن این است که باید برای هر دیگ در موتورخانه  یک منبع انبساط جدا نصب شود که در هنگام خرابی یکی از انها کل سیستم از کار نیوفتد.

منبع انبساط از جنس آلومینیوم، ورق گالوانیزه و پلیمیر ۵لایه در بازار موجود میباشد.در حال  حاضر بهترین نوع منبع انبساط پلمیری 5لایه است که انتی باکتریال بوده(جلبک نمیبندد)، در جه حرارت بالایی تحمل میکند و خیلی در موارد خاص و بی احتیاطی باعث ترکیدن آن میشود.

در برخی ساختمان ها از سیستم منبع انبساط بسته نیز استفاده میشود که در آن  آب شوفاژ  در منبع تحث فشار میباشدو به اصطلاح از منبع تحت فشار باید استفاده کنید.

About achar

Check Also

اهم سنسور یخچال بوش

☸️ اهم سنسور های انواع یخچال , فریزر سیلوان دومدل 5 و10 سامسونگ 5k ال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *